Tuesday 6 August 2013

MODIFIKASI

Assalammualaikum, koyak duit modi motor.. Tekan click read more untuk selanjutnya.

Demi kepuasan diri semasa ride. Ambe pon mula berjinak dalam memodikan motor ambe ni. Yang ambe tau dah melayang 1.01k untuk dalam sahaja. wak lu~. Sebelum ambe pulang ke kuantan, ambe beli satu set rim 125 dengan set pump disk blakang, harga member2 dapat la rm250 kire murah gila le tu.. hmm yang tak best cost upah sampai rm88 dengan siap breakpad dalam lingkungan bawah 30 la cam tu. Nak cakap buat bracket breakpump tu dah siap ada dekat footrest, cume perlu pateri besi je pon. hmm tah laa. Dah siap nampak la siket gagah motor ni berimkan 125 hitam. Pastu cabel meter pulak buat hal 2 kali putus, Nak cakap motor ambe laju mmg tak laa, std abeh je pon.. then tukar kali 3 cina kedai ckp meter rosak kene beli dalam 200++... pergh memang hari buruk la katakan, tapi nasib ada pomen india kat situ suruh bubuh dulu minyak dalam lubang meter. Last2 boleh. selamat

 Rim 125
Set disk belakang 125

(Kuantan)
Lepas je ambe sampai dari KL ke Kuantan. cabel meter buat hal lagi. Memang ambe cabut je cabel meter. tak bergerak la meter untuk beberapa hari. Then ambe pegi satu kedai ni nak beli cabel meter baru, konon2 nak jadi pomen la buat sendiri. Baik hati pulak cina kedai tu checkkan masalah meter ambe ni. lepas ambe cerita ape masalah, one shoot je dia pegi dekat speedometer ambe amek cabel tak guna sumbat dalam tu then dia pusing tayar ambe keluar la bunyi "tak" "tak" "tak"... terus cina tu cakap macam inikan bunyi dia? memang betul la tekaan dia. Rupanya speedometer aku rosak. harga 15 ringgit rasanya. satu cabel meter dah RM10, 3 kali tukar RM30. So bezakan la pomen kawasan mana bagus bagi pendapat ambe laa..

Selang seminggu ambe pegi cari cdi, target brt cdi. last jumpa satu pomen ni tawarkan harga 1000 kebawah siap carb, cam, cdi, block, ezos.. lepas pikir2 beberape hari ambe amek tawaran dia just tolak ezos sebab ambe dah pakai nob1 so harga jatuh 700 bawah. kasi jalan la. Tapi tak best harga yg ditawarkan tak sama dengan harga dalam resit. hmm

 CDI
 Ceramic block
carb kit

tapi puas hati la 150 staydy je. kasi tunduk siket pegi 160 nak cucur blakang rxz. Rasa pelik jugak 160 boleh kejar, baru ingat meter berat. time ni rembat masa dalam pantang 5 hari, bro tu sruh seminggu ambe nak merembat berat nanang -_-

lepas dah setting highway meter terus jatuh meter stay 140 nak tak nak je. Member cakap sebab setting highway memang meter lambat naik. tapi 140 tu rasa dah bergegar je kaki tak macam dulu. 150 staydy 160 baru start gegar.

Dah alang2 dekat KL join group, takan dekat kuantan sunyi je so ambe pon try join satu group ni



wassalam



No comments:

Post a Comment